Warsztaty SKE w Wielkiej Brytanii maj 2015 r.

W maju 2015 r. pod patronatem Szkolnego Klubu Europejskiego EPSILON zostały zorganizowane kolejne Szkolne Warsztaty Językowe w Wielkiej Brytanii. W wyjeździe uczestniczyło 17 uczniów naszej szkoły oraz opiekunki SKE pani Ewa Skuza i pani Marcelina Wilk, a także 33 uczniów z Gimnazjum nr 11 z Lublina wraz ze swoimi nauczycielami. Tym razem zwiedzaliśmy Londyn, obecnie prawie 10-milionową stolicę Zjednoczonego Królestwa i jednocześnie mieliśmy okazję rozwinąć nasze umiejętności językowe mieszkając w domach rodzin angielskich. Odwiedziliśmy Królewskie Obserwatorium Astronomiczne i Południk „0” w Greenwich, popłynęliśmy statkiem spacerowym po Tamizie do centrum miasta, aby potem ujrzeć panoramę Londynu z lotu ptaka z London Eye. Zwiedziliśmy dzielnicę Westminster ze słynnym gmachem Parlamentu i wizytówką Londynu - znaną na całym świecie wieżą z zegarem Big Ben, katedrę św. Pawła, z kopuły której rozpościera się wspaniały widok na miasto, zamek Tower of London, Muzeum Techniki i Muzeum Historii Naturalnej, Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud's oraz Muzeum Brytyjskie. Zobaczyliśmy Pałac Buckingham, park św. Jakuba, plac Trafalgar, Piccadilly Circus i Most Milenijny. Zrobiliśmy udane zakupy na Oxford Street, podróżowaliśmy piętrowym autobusem, metrem i promem. Londyn zrobił na nas ogromne wrażenie i co bardzo ważne mogliśmy poćwiczyć język angielski rozmawiając z naszymi Gospodarzami oraz poznać historię, kulturę i życie codzienne Wielkiej Brytanii.